לב רך

רגשות.

על רגשות יש לי כל כך הרבה מה לומר (ככה זה כשאת גם אשת טיפול, גם מדריכת הורים וגם אדם סופר רגיש ומחובר לרגשות(

אבל הפעם בחרתי דווקא להציג בפניכם מושג מהגישה ההיקשרותית.

אז לפני שנדבר עליו ועל הקשר שלו לרגשות, אני רוצה לבקש מכם לשאול ולזהות בעצמכם עם אילו רגשות קשה לכם.

האם אתם אנשים שחווים הכל בעוצמות מאוד גבוהות? האם אתם אנשים שאפשר לומר די אדישים לרגשות? האם יש רגשות מסוימים שקשה לכם לחוות? האם אתם נותנים ביטוי ומקום לכל קשת הרגשות? – רוב הסיכויים שלא.

ולמה זה כך?

בחברה שלנו היום ממש מקטלגים רגשות לפי חיוביים ושליליים. את הרגשות החיוביים מאדירים ונותנים להם הרבה מקום ואילו הרגשות ה’שליליים’ מבקשים מאיתנו למזער את הנוכחות שלהם. זה בא לידי ביטוי במשפטים או ציפיות: “גדולים לא בוכים”, “בנים לא בוכים”, “כשאת בוכה את לא יפה”, “אל תהיה עצוב, תהיה שמח”, “תשתלט על הכעס שלך” ועוד.

משפטים כאלו בעצם לא נותנים לגוונים שלמים של רגשות להתבטא בתוכנו, מבקשים מאיתנו להחביא אותם, לעצור אותם ולמזער את הנוכחות שלהם. מה שלא מבינים זה שרק מי שחופשי להרגיש את כל הרגשות יחווה גם את הרגשות אותם אנחנו מכנים ‘טובים’ במלוא עוצמתם. רק מי שירשה לעצמו לכאוב ולהיות כואב, פגוע ונעלב יוכל להרגיש בכל ליבו גם שמחה, התרגשות ואהבה. רק מי שבאמת מרגיש את כל קשת הרגשות שלו יוכל להרגיש את כל הרגשות שלו במלואם ובצורה אמיתית.

בגישה ההיקשרותית, מי שמסוגל להרגיש ולחוות את כל קשת הרגשות שלו, מבלי לנסות להימנע מחלק כי הם ‘שליליים’ אלא פשוט מבין שרגש הוא כמו גל, הוא מגיע והוא חולף. מי שחווה את הרגשות בצורתם האמיתית הוא בעל לב רך.

אז המושג שלכם להיום הוא –

לב רך.

 

מאמרים נוספים שיוכלו לעניין אותך

אילו פחדים התפתחותיים חשוב שתכירו?

איזה פחדים התפתחותיים חשוב שתכירו? אני אקדים ואומר שלפעמים זה נראה כאילו פחדים “צצים” משום מקום: רגע אחד התינוק חייכן לכולם, וברגע השני הוא צורח כשסבתא מתקרבת. רגע אחד הפעוט גיבור, וברגע השני הוא מפחד מהשואב אבק. אבל זה לא סתם, הילד שלך לא מפחד סתם. הפחדים האלו יכולים להיות חלק מההתפתחות הרגילה והטבעית של ילדים וחשוב שנכיר אותן. ***דיקסליימר

קראו עוד »

כמה מילים על רגישות גבוהה וילדים רגישים

כמה מילים על רגישות גבוהה ועל ילדים רגישים: לא סתם הנושא של רגישות גבוהה מעסיק אתכם כל כך 🥰 היום אחד מכל חמישה הוא אדם רגיש מאוד 😇 המאמר הזה יהיה בפוקוס על הילדים שלנו ולכן אני אתמקד בתיאור היום במונח ‘ילד רגיש מאוד’ או ‘ילד עם רגישות גבוהה’ אז מה זה בעצם ילד רגיש? אני יוצאת מנקודת הנחה ששמעת

קראו עוד »
רוני מחזיקה ביד אחת תחתונים וביד שניה חיתול

המשפטים שאת אומרת לעצמך וממש עלולים לקלקל לכם את תהליך הפרידה מחיתולים

המשפטים שאת אומרת לעצמך וממש עלולים לקלקל לכם את תהליך הפרידה מחיתולים: “אין היא קטנה מידי” “אם היא מפספסת, היא בטוח לא מוכנה” “הוא לא יודע לשחרר” “קקי זה עסק מסובך” “זה בטוח יעבור קשה” “אם נתחיל עם סיר נצטרך שתי גמילות, אין לי כוח לזה” “אם הוא לא מבקש, אני לא מתחילה, ממש חסר לי עכשיו הפיפי בכל מקום

קראו עוד »